Tuesday, May 25, 2010

day 7......first day of treatment

salam kawan2....
aku di ward...auf dalam fasa pertama treatment dia..... dia sedang nyenyak tidur disisi sementara aku bertemankan mini lappy ni menunggu dengan penuh sabar dan setia disisinya.... terharu dengan anda semua yang mendoakan...terima kasih sgt...sgt..... hanya tuhan yang dapat membalasnya..... walau kite semua hanya kenal dialam maya..... saya rasa anda semua seperti keluarga.....

sorry aku takada twitter...so update kat sini saja lah...... auf baru selesai satu bottle ubat Immunoglobulin (ubat khas untuk sakit itu)........total bottle auf kena ambil is 5 bottle...dia masukkan true drip guna mesin khas yang bergerak selama 3jam bagi satu bottle....bila ubat tu masuk dia akan meronta2 dan merengik2...bayangkan 3 jam untuk satu botol dan auf 5 botol....seolah2 macam aku ni kejam pula...tp sebab hanya itu saja ubatnya....aku redha...aku ingin lihat dia tersenyum kembali....terguris hatiku setiap kali dia mengoyang2kan tgn kanannya yang ber bandage smp ke siku sambil menangis... budak sebesar dia....apa yang tahu....


seriusly...sejak masuk ke wad auf dah tak senyum dan main2 dengan gembira....dia hnya merengek dan menangis sahaja.....smp suara pon xada.... bibir yang merah merekah dan berdarah itu penyebab dia susah nak BF even nak minum melalui botol.....  hati ibu mana yang tak sedih kan..... anak yang hanya dapat merenung 'susu' ibunya dengan mulut ternganga2 dahaga.... sayuuu....sayu sgt...... 


ya....mmg aku kena tabah...sebab auf perlukan aku...siapa lagi.... 


terima kasih sekali lagi ye kawan2....salam sayang dari saya...bonda auf.




p/s: happy 5month birthday sayang.....

6 comments:

Marsha~ said...

sedihnyaaaa.. auf kuat ye sayang.. dah baik nanti auf minum susu puas2 ye... lapkan bibir dia dgn tisu lembab.. kurang sket keringnya tu..

abah dan mak haqq said...

ya Allah..
sayu hati kid.. :(((

yaya update selalu ya keadaan auf ni..

Nama Ku Noy said...

Salam perkenalan....semoga adik tabah menghadapi ujian ini, walaupun akak baru mengenali adik di alam maya ini....doa akak panjatkan utk adik sekeluarga...semoga semuanye baik seperti sediakala....Amin....

aLyNnZ said...

duhh..xbleh tahan dh airmata dr mengalir..kata2 ikhlas dr seorang ibu..auf masih kecil x mengerti apa2..klau blh biar lah kita ibunya yg menanggung sakit tuu..

btul kata marsha cube lembabkan bibir auf ngan tisu basah..mintak kebenaran doc dulu..siannyer auf auntie rindu auf..

yaya, be strong ya..

lylieiqmal said...

ya...sy tau awk seorang yg tabah...dari hari pertama kite kenal....x sbr nk peluk cium awk n auf....masih belum ade kesempatan.... updates selalu ye ya perkembangan auf...saye doakan awk..sentiasa..hugs...

mrsDudE said...

saya doakan auf cepat sembuh.. sedih sangat baca ni yaya.. awak dan suami, tabah ye..