Wednesday, June 6, 2012

Bila kita kenal rasa bersyukur

Okeh...dah sebulan dah kami takada transportation utama, iaitu kereta. Baru je call insurans dan dapat tahu yang insurans belum luluskan ape-ape. Biasalah, time nak suruh bayar pujuk rayu baik punya lah... time claim2 ni harap maklumlah susah benar nak luluskan.

Tapi aku dah bajet dah... dengan keadaan yg teruk semacam tu aku dah boleh bajet, kereta aku akan masuk bengkel paling koman 2bulan. Ok fine. Letak angka selamat lah 3 bulan. So sejak itu, aku pergi kerja cikmok hantar naik motosikal berkuasa kudanya. Tak jadi masalah, rasa macam zaman bercinta pon ada merempit sana sini dengan motosikal yang setia berbakti..ecehhh...

Tapi, sejak ada anak ni..lagi-lagi anak yang agak aktif macam Auf atai (auf cakap nama dia auf atai) , bukan taknak bawak dia naik moto, tapi dalam jarak dekat aku ok lagi.... tapi kalau setengah jam atas moto aku dah tak boleh kawal dia. Terus teringat, kalau time kita bawak motor , nampak satu family naik moto dengan kepit anak depan belakang betapa susah nya mereka harungi hari-hari. Rasa insaf. Rasa bersyukur. Atleast , aku ade kenderaan berbumbung sejak auf dilahirkan. Tengok orang lain lagi susah kan.

As for Auf, dia no hal punya lah nak naik moto. menangis kalau dia nampak aku dengan apaknya pakai helmet. Meraung nak ikut. Itu standard kot kanak-kanak baya dia. 

 Rambut too curly , so terkeluar dari paksi. 
T________T


Mungkin kejadian ni ada hikmahnya.. buat kami rasa bersyukur...buat kami lebih kan masa lepak dirumah , jimat duit sebab takde pergi shopping mall. Dan yang penting, mesrakan lagi hubungan aku dan suami pelok2 secara halal diatas motorsikalnya. Muaahahhahaha.... 


Haa...yang belum kawin tu yang dok sengih2. Gatal hah!!


note : terima kasih pada sahabat , yang meminjamkan sementara kereta nya selama 3hari sementara dia balik ke kampung, dapat jugak aku pergi beli barang dapur dan bawak auf jalan-jalan hujung minggu . Semoga Allah balas jasa anda. :)


 

4 comments:

linziana said...

So sorry to hear about your car yaya..takpe asal anak happy, and sihat sudah..apa lagi yang kita nak mintak selain itu kan..?Insyaallah ade rezeki lebih di hari yang akan datang...me pray for u darl.take care ok..

KAK RAINBOW said...

bila baca entri ko ni yaya aku pun insaf. selalu berangan a pakai kereta besau mahal2 mcm camry ke. tapi bila tgk ada org lebih susah rasa insaf pulak. sekurang2nya ada jugak aku kereta.

nanti dah siap kereta, kita lepak2 ye ajak lily

Unknown said...

betul yaya..takda kereta haritu mmg rs insaf dan syukur..bawa marissa dgn aqil naik motor berempat adlh sgt tak best..first time aqil naik motor siap demam lps tu..kena angin luar kot..marissa plk melalak2 nak maria dukung..aqil kat tgh2..marissa maria dukung sambil bf..oh sgt sedih ms tu..rs syukur kalau dpt naik kereta buruk pn..kesian kt org yg terpaksa naikmotor hari2kan..dgn hujan lg..ya ALLAH..syukur..

p/s: keadaan memaksa kami naik motor ber4..huhu..

misha.w said...

raisya tak suka naik motor, paling takut ok kalau naik motor. kalau tak, ada chance jugak la ai nak peluk2 secara halal atas motor wady. hehehe melepasssss. :P